29 Ocak 2009 Perşembe

MASAL


Suymuş, selmiş… Aslında bir kovaymış hepi-topu; sindirmişine… Aralıksız bir dünya merdivenmiş…
Aslında tek bir basamakmış; basmasını bilene… Kıyamet günüymüş, mahşermiş… Aslında bir kibritin
çakmasıymış; çifte kavrulmuşuna… Tıka-basa tokmuş, mide fesatıymış… Aslında tok, açın halinden ne anlarmış…

Cümleden büyük birlikmiş, sonu gelmezmiş… Aslında tek bir sesmiş; algısı kuvvetlisine… Karmaşıkmış,
karmakarışıkmış… Aslında oldukça basitmiş; dünyaya geleliberi çekmişine…

Soğukmuş, buzmuş, donmuş, ayazmış… Aslında sıfırın üstündeymiş; rutubeti bilene… Sıcakmış, terlemiş,
çöldeki kervan devesiymiş… Aslında sıfırın altındaymış; kardelenmiş…

Altınmış, gümüşmüş, bronzmuş… Aslında o madalyalara asla layık olamamış… Birinç, ikinç, üçünçmüş…
Aslında hep sondan birinci, kaybetmeye mahkummuş…

Gönülden sevenmiş, sadakat yeminliymiş… Aslında saflığının esiri, iyiliğinin kölesiymiş… Melekmiş, şeytanmış, cinmiş, ecinniymiş… Aslında dünya üzerindeki herhangi bir nesneymiş….

Işıkmış, mummuş, lambaymış… Aslında lamba çevresinde dönüp duran bir pervane böceğiymiş…

Sanatmış, sanatçıymış… Aslında halka hitap eden bir edibeden ötesi değilmiş…

Abartıymış, rüküşmüş, şuhmuş… Aslında daha tüyü bitmemiş yetimmiş…

Başlamış ama asla bitirememiş… Noktalamamış…

Gerçekten sonsuzmuş…

“Son-suz-muş”

2 yorum:

Adsız dedi ki...

DIKKAT!MASAL SAHAASI:
bir varmis bir yokmus aslinda cocuk olmayanlarin zihninden cocuk olanlara uydurulmus edebi bir turmus..zaman zaman icinde,kalbur saman icinde develer tellal pireler berberken annem kasikta, babam besikte iken,ben babamin besigini tingir mingir sallar iken,babam dusmus besikten,alnini yarmis,annem kapmis masayi,babam kapmis kuregi,gostermisler bana kapi arkasindaki koseyi..o ofkeyle daridir diye tophane minaresini cebime mi sokaydim yoksa tphane gullesini cebime mi dolduraydim..orada buldum iki cifte bir kayik.cek kayikci dedim eyube..eyubun kizlari hasari.bir tokat vurdular enseme,gozlerim firladi disari.orada gordum bir kiz..adi gozde,gittim yanina..bir tarafi tozluk dumanlik,bir tarafi cayirlik cimenlik,bir tarafi sazlik samanlik..bir tarafta boyacilar boya boyuyor renk ile,bir tarafta demirciler demir dovuyor denk ile..anam yahsi,babam yahsi,kurtuldum ellerinden.vardim masal iline..vardigim yerde en dogru masal anlatmaktan korktugummus ve gunes nihayet dogmus.alayina gider:gunun birinde her masal biraz gercek biraz yalanmis derken masallarin cellati dunyaya varmis,vardigi yerde develer tellal pireler hala berbermis.onlar ermis muradina biz cikalim kerevetine demis.

Adsız dedi ki...

unutmusum>:cagla